روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

دعای غریق


بسم الله الرحمن الرحیم


روایات عصر ظهور فتنه های آخرالزمان را بسیار شکننده توصیف می کند. فتنه احکام مهمترین آنها ست. شراب را به اسم آب انگور حلال می شمارند رشوه را به اسم هدیه می خورند و ربا را به اسم معامله می گیرند . اینها فتنه هائی است که مولا علی ع درباره آنها هشدار می دهد. این سه مورد فقط نمونه هائی از فتنه احکام است که در خطبه ۱۷۶ ذکر شده است . بقیه احکام همین همینطور است . حجاب کهنه پرستی می شود و خودآرائی بروز می کند و خانواده ها از هم می پاشد. عطرهای بی غیرتی به مشام می رسد . عطرها نه برای شوهر که برای بیگانه بکار می رود. تعددزوجات دیگر حکم خدا نیست یک مسئله " غیر انسانی" تلقی می شود. چشم ها بر فحشا و بی و بند و باری ها بسته می شود و هنگام بحث درباره تعدد زوجات و ازدواج موقت باز می شود و فریادها هم بلند که وای نظام خانواده از هم پاشید .

 

انگار که از نظام خانواده چیزی باقیمانده است. مردان با بی غیرتیشان کفر می ورزند و زنان با غیرتشان. طلاق قارچ گونه رشد می کند و عرش خدا مدام به لرزه در میاید. کشورهای اسلامی " اشغال " شده است و ما قاعده " نفی سبیل " را به شوخی گرفته ایم . آری دچار فتنه احکام شده ایم . اینها همه جدال با خداست . و من الناس من یجادل فی الله بغیر علم و هدی و لا کتاب منیر .

 

وقتی اینطور شد تقوا رخت بر می بندد و " فرقان " زایل می شود. حق و باطل دیگر تشخیص داده نمی شود. جای دوست و دشمن عوض می شود. آری روایات عصر ظهور فتنه های آخرالزمان را بسیار شکننده توصیف می کند. ایمانهای شکننده . شب مومن است و صبح کافر. و یا صبح مومن است و شب کافر . ایمانها مثل سفال شکسته می شود و چه سخت است دوباره تکه های سفال را به هم چسباندن . مثل شیشه شکسته می شود البته چسباندن تکه های شیشه کار غیر ممکنی است. حتی برخی فقها هم سقوط می کنند. فقهای دنیاطلب .

تنها عده ای خاص می توانند نجات یابند. تنها کسانی که "دعای غریق" بخوانند. تنها کسانی که از سر اخلاص برای "فرج" دعا کنند و تنها کسانی که "اللهم عرفنی نفسک.. " را زمزمه کنند.. آری فتنه های سهمگین ما را احاطه کرده است و هر لحظه ممکن است قلب ما " تهی از ایمان " شود پس بیائید دعای غریق بخوانیم :

"یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ"

آمین یارب العالمین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد