روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

عاشقان عیدتان مبارک

alavi59

                                                         بسم الله الرحمن الرحیم




افسران - میثاق نبوت....ولایت

امام کاظم علیه السلام فرمود:

ولایت علی علیه السلام در کتابهای همه پیامبران ثبت شده است و هیچ پیامبری مبعوث نشد، مگر با میثاق نبوت محمد "صلی الله علیه و آله" و امامت علی علیه السلام.

(سفینة البحار 691:2)
.
.
رسول الله صلی الله علیه و آله:
من اراد ان ینظر الی آدم فی علمه . الی نوح فی تقواه و الی ابراهیم فی حلمه و الی موسی فی هیبتة و الی عیسی فی عبادته فلینظر الی علی بن ابی طالب( علیه السلام)
♥♥♥
رسول خدا فرمودند: هر که می خواهد به آدم و علم او و نوح و تقوای او و ابراهیم و دوراندیشی او و موسی و هیبت او و عیسی و عبادت او بنگرد، به علی بن ابی طالب بنگرد.
ارشاد القلوب:217
.
.
امام باقر علیه السلام از پدر بزرگوارش امام صادق علیه السلام نقل کرد که فرمود:


شیطان دشمن خدا چهار بار ناله کرد: روزی که مورد لعن خدا واقع شد و روزی که به زمین هبوط کرد و روزی که پیامبر اکرم "ص" مبعوث شد و روز عید غدیر.

(قرب الاسناد: 10)
.
.
پیامبر اکرم "صلی الله علیه و آله" روز عید غدیر فرمود:

علی علیه السلام تفسیر کتاب خدا، و دعوت کننده به سوی خداست، آگاه باشید که حلال و حرام بیش از آنست که من معرفی و به آنها امر و نهی کنم و بشمارم. پس دستور داشتم که از شما عهد و پیمان بگیرم که آنچه را در مورد علی امیرمؤمنان، و پیشوایان بعد او از طرف خداوند بزرگ آوردم، بپذیرید. ای مردم! اندیشه کنید و آیات الهی را بفهمید، در محکمات آن دقت کنید و متشابهات آن را دنبال نکنید. به خدا قسم هرگز کسی نداهای قرآن را نمی تواند بیان کند و تفسیر آن را روشن کند، جز آن کسی که من دست او را گرفته ام "و او را معرفی کردم".

(وسایل الشیعه: 18 و 142، ح 43)
.
.
پیامبر صلی ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله:

اَلرّوحُ وَ الرّاحَةُ وَ الفَلَجُ وَ الفَلاحُ وَ النَّجاحُ وَ البَرَکَةُ وَ العَفوُ وَ العافیَةُ وَ المُعافاةُ وَ البُشری وَ النَّصرَةُ وَ الرِّضا وَ القُربُ وَ القَرابَةُ وَ النَّصر وَ الظَّـفَرُ وَ التَّمکینُ وَ السُّروُر وَ المَحَبَّةُ مِنَ اللّه‏ِ تَبارَکَ وَ تَعالی عَلی مَن اَحَبَّ عَلیَّ بنَ اَبی طالِبٍ علیه‏السلام وَ والاهُ وَ ائتَمَّ بِهِ وَ اَقَرَّ بِفَضلِهِ وَ تَوَلَّی الأَوصیاءَ مِن بَعدِهِ وَ حَقٌ عَلَیَّ اَن اُدخِلَهُم فی شَفاعَتی وَ حَقٌ عَلی رَبّی اَن یَستَجیبَ لی فیهِم وَ هُم اَتباعی وَ مَن تَبِعَنی فَاِنَّهُ مِنّی؛

آسایش و راحتی، کامیابی و رستگاری و پیروزی، برکت و گذشت و تندرستی و عافیت، بشارت و خرّمی و رضایتمندی، قرب و خویشاوندی، یاری و پیروزی و توانمندی، شادی و محبّت، از سوی خدای متعال، بر کسی باد که علی بن ابی طالب را دوست بدارد، ولایت او را بپذیرد، به او اقتدا کند، به برتری او اقرار نماید، و امامانِ پس از او را به ولایت بپذیرد. بر من است که آنان را در شفاعتم وارد کنم. بر پروردگار من است که خواسته مرا درباره آنان اجابت کند. آنان پیروان من هستند و هر که از من پیروی کند، از من است.

بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 27، ص 92
.
امام باقر (علیه السلام) از اجداد پاکش در مورد امام علی (علیه السلام) می فرماید:

روزی پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) سوار بر مرکبی از خانه خارج شد . علی (علیه السلام) نیز پیاده به راه افتاد. پیامبر (صلی الله علیه و آله) به او فرمود:

سوگند به خداوندی که محمد را به حق به پیامبری برانگیخته! کسی که تو را انکار کند به من ایمان نیاورده است و آن که (ولایت تو را منکر شود) به پیامبری من اقرار نکرده است و آن که کافر به تو باشد به خدا ایمان نیاورده است.

فضل تو از فضل من است و فضل من از فضل خداست. و این سخن خداست که می فرماید: « بگو: باید منحصرا به فضل و رحمت خدا شادمان شوند که آن بهتر است از آنچه اندوخته می کنند » پس مقصود از فضل خدا ، نبوت پیامبر شماست و مقصود از رحمت او، ولایت علی بن ابی طالب است و مقصود از کسانی که باید شادمان شوند شیعیان می باشند و این که فرمود: « آن بهتر است از آنچه اندوخته می کنند » یعنی: از آنچه مخالفین (از اهل و مال و فرزند در دنیا) جمع می کنند.

(امالی صدوق مجلس 74 حدیث 16)
.
قال امیر المومنین سلام الله علیه: نحن اقمنا عمود الحق و هزمنا جیوش الباطل

ما بودیم که ستون های حق را بر پاداشته و سپاهیان باطل را منهزم ساختیم.( غرر الحکم، باب الائمه علیهم السلام)



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد