روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

اولین روزی که امام حسین روزه گرفتند چه گذشت؟


 

                                                             بسم الله الرحمن الرحیم


http://media3.afsaran.ir/si5BHed3_535.jpg


اولین روزی که امام حسین روزه گرفتند همه اهل بیت در کنار سفره جمع شدند :
پیامبر اکرم  صلی الله علیه و اله رو به امام حسین  علیه السلام فرمودند: حسین جان عزیزم روزه ات را باز کن .
امام حسین فرمودند : جایزه من چه خواهد بود؟
 پیامبر فرمودند : نصف محبتم را به کسانی که تو را دوست دارند می بخشم .
  حضرت علی علیه السلام فرمودند : پسرم حسین جان بفرما.
باز امام فرمودند : جایزه من چه خواهد بود ؟
حضرت علی فرمودند :نصف عبادتهایم برای کسانی که عاشق تو هستند.
حضرت فاطمه سلام الله علیها فرمودند :عزیز دلم افطار کن.
امام حسین پرسیدند : جایزه شما به من چیست؟
حضرت فرمودند: نصف عبادتهایم را به کسانی میبخشم که بر تو گریه می کنند.
امام حسن  علیه السلام فرمودند : برادر جان روزه ات را باز کن.
و امام همان سوال را پرسیدند.
حضرت پاسخ داد ند :من تا همه گنهکاران را بر تو نبخشم به بهشت نخواهم رفت.
و در همین حال جبرئیل بر پیامبر نازل شد فرمود خدا میفرماید :
من از شماها مهربانتر هستم و آنقدر آن کسانی را که عاشق تو هستند را به بهشت میبرم تا تو راضی شوی
(منتهی الامال مرحوم شیخ عباس قمی)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد