روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

خصال هفتگانه مخصوص روزه داران


 

                                                               بسم الله الرحمن الرحیم



http://www.aryanews.com/Uploads/NewsPics/20140628162747708.jpg


در حدیثی طویل، حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) از پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله) چنین نقل می فرماید که پیامبر(صلی الله علیه وآله) فرمودند:

«ما من مؤمن یصوم شهر رمضان احتسابا الا اوجب الله تبارک و تعالی له سبع خصال: اَوَلها یذوب الحرام من جسده، و الثانیة یقرب مِن رحمة الله عز و جل، و الثالثة قد کفر خطیئة ابه آدم، و الرابعة یهون الله علیه سکرات الموت و الخامسة امان من الجوع و العطش یوم القیمة و السادسة یطعمه الله عز و جل من طیبات الجنة، و السابعة یعطیه الله عز و جل برائة من النار، قال: صدقت یا محمد».

هیچ مؤمنی نیست که ماه رمضان را فقط به حساب خدا روزه بگیرد، مگر آنکه خدای تبارک و تعالی هفت خصلت را برای او واجب و لازم گرداند:

1- هر چه حرام در پیکرش باشد محو و ذوب گرداند.

2- به رحمت خدای عز و جل نزدیک می شود.

3- (با روزه خویش) خطای پدرش حضرت آدم را می پوشاند.

4- خداوند لحظات جان کندن را بر وی آسان گرداند.

5- از گرسنگی و تشنگی روز قیامت در امان خواهد بود.

6- خدای عز و جل از خوراکی های لذید بهشتی او را نصیب دهد.

7- خدای عز و جل برائت و بیزاری از آتش دوزخ را به او عطا فرماید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد