روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

مراقب تلفن‌همراه هوشمندتان باشید

8 نکته مهم برای مراقبت از تلفن همراه هوشمند

بسم الله الرحمن الرحیم



مراقب تلفن‌همراه هوشمندتان باشید




Samsung Galaxy Fit S5670

موبایل‌های هوشمند به دلیل استفاده از سیستم عامل‌های مختلف در معرض هک شدن قرار دارند که در صورت آگاهی از برخی نکات امنیتی می توان از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

1)      کسانی که از تلفن برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند بر روی ایمیل های فریبنده کلیک نکنند زیرا ممکن است حاوی بدافزار باشد.

2)      کاربران سیستم عاملی را انتخاب کنند که رمزگذاری را پشتیبانی و داده های ذخیره شده را در برابر هکرهای حرفه ای محافظت کند، و برای گوشی تلفن همراه خود حتما خودکلمه عبور انتخاب کنند.

3)      گزینه از بین بردن خودکار اطلاعات در تلفن‌های همراه هوشمند، که این گزینه را فعال کنند تا پس از چند بار تلاش ناموفق افرا هکر برای وارد کردن کلمه عبور عمل کند.

4)      امکان ردیابی و مدیریت از راه دور گوشی خود را فعال کنند و بلوتوث تلفن همراه خود را نیز همواره خاموش نگه دارند.

5)      در صورت اتصال تلفن همراه از طریق اینترنت نیز باید «وای فای» آن را محدود کرد، چراکه ممکن است ترافیک اینترنت از طریق دیگر قابل نفوذ شود.

6)      کاربران باید از از آنتی ویروس یا برنامه امنیتی مناسب استفاده و آن را بروز کنند،

7)      دارندگان تلفن‌های همراه نباید پیامک‌های ناشناس را باز کرده و در صورت باز کردن آنها سریعا آن را پاک کنند چرا که ممکن است این پیامک حاوی یک کد یا نرم افزار باشد.

8)      اگر فردی برای تماس، درخواست تلفن همراه از شهروندان کرد، آنان باید خود شماره را بگیرند و از وارد کردن کد به تلفن همراه جلوگیری کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد