روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

چشم زخم یا چشم شیطان!!!


بسم الله الرحمن الرحیم

چشم زخم

یه سری رسم ها هست که تو ایران هیچ فلسفه خاصی ندارد و اگه از بزرگترها هم بپرسیم فقط میگن یه رسمه امید وارم که شما هم کمی در مورد این مطلب فکر کنید که این چشم زخم که شبیه به یک چشم آبی هست برای چی تو سنت ما ایرانی ها هست و خاصیتش چی هست اگه خاصییت خاصی داره که بگین ما هم بدونیم البته سنگ هم نیست که بگیم انرژی خاصی ساتع میکنه ویه تیکه شیشه هست که کار دست انسان هست و اگر هم که خاصیتی نداره و دکوری هست چرا باید به این شکل آبی و به صورت چشم باشه ؟؟؟


آیا این سنت از تمدن های مرموز وارد ایران نشده؟؟؟

حالا اگه میگید به صورت چشم نیست نظرتان در مورد این گردن آویز ها و دکوری های جدید که خیلی هم مد شده و در اینترنت هم در فروشگاه های مجازی موجود هست چیه ؟؟؟

 
حالا اگر میفرمایید این بخاطر اسمش هست که شبیه به چشم در آوردنش این اشکی که از آن جاری هست میخواهد چه چیزی را ثابت کند ؟؟

آیا به این شکل شبیه نمیباشد حتما میدانید این شکل نماد چیست !!!

بله نماد چشم شیطان جنی به نام هورس

امید وارم در مورد اشیا دورو برمون کمی اطلاعات داشته باشیم و بعد ازونا استفاده کنیم

این شیع که معلوم نیست از چه زمانی وارد فرهنگ شرق شده و بیشتر در تمدنهای هند بیشتر در ترکیه، ارمنستان، ایران و یونان و برخی دیگر از کشور های غربی طرفدار بیشتری داره و مردم بر این باورند که این شیء انها را از چشم زخم نجات میدهد و در اکثر خانه ها ماشینها درب ها شرکت ها حتی گوشی های موبایل و ... میتوان ان را مشاهده کرد و در کشور ترکیه حتی بر روی هواپیما ها نیز میتوان دید

جالب اینجاست در فرهنگ غرب این نماد به چشم شیطان معروف است و در رمالی و دعا نویسی یکی از ابزارها است

و در میان یهودی ها نیز مقدس است و در خانه هایشان جزو تزئینات استفاده میشود

جالب است که این اشکال در اسلام خرافات محسوب می شود اما در میان برخی مسلمانان و حتی در ایران خودمان برخی مسلمانان به علت مطالعه اندک و از روی بی اطلاعی و گاه بعلت اعتقادات خرافی وارداتی، از آنها برای دور ماندن از بلا استفاده می کنند!!!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد